Namesto telefona – 5 logopedskih aktivnosti

Pogosto je naporno biti z otrokom nekje, kjer je potrebno dalj časa čakati, zanj pa ni ničesar, s čimer bi se lahko zamotil. Tudi logopede nas v čakalnici pogosto pričakajo otroci na telefonih svojih staršev. Razumemo, da nekateri otroci zelo težko počakajo in da je to najbolj enostaven način, da se jih umiri. Po drugi strani pa se zavedamo škodljivega vpliva zaslonov, odvisnosti, ki jih le-ti povzročajo in drugih posledic pretirane uporabe, ki jih vidimo v praksi…

Otroci, ki so več časa izpostavljeni zaslonom:

  • pogosteje kasnijo v govorno-jezikovnem razvoju;
  • imajo šibkejše besedišče;
  • imajo kratkotrajnejšo pozorost, šibkejšo koncentracijo;
  • so pogosteje nemirni;
  • imajo slabše razvite socialne veščine;
  • starši pogosteje navajajo težave s spanjem …

O drugih posledicah uporabe zaslonov in raziskavah, ki so bile izvedene, si lahko preberete na spletni strani Zdravniške zbornice Slovenije. https://www.zdravniskazbornica.si/informacije-publikacije-in-analize/zasloni

Tukaj najdete tudi priporočila za varno uporabo zaslonov in druge koristne informacije.

Nama se poleg vsega navedenega zdi pomembno tudi to, da s tem, ko damo otroku v roke telefon, zamujamo lepe trenutke za medsebojno interakcijo.

Kaj pa naj počnemo, ko čakamo? V nadaljevanju vam predstavljava 5 idej!

 

1.“Kaj je to?” – igra ugibanja

Primerno za starost: 3+

Razvijamo: poslušanje z razumevanjem, opisovanje.

Opišemo določeno stvar, druga oseba ugiba, kaj to je. Opis prilagodimo otrokovi starosti in zmožnostim. Vlogi nato zamenjamo!

 

2. Pakiram kovček

Primerno za starost: 3+

Razvijamo: slušni spomin

Ponavljamo stavka: “Pakiram kovček. Zraven vzamem…” Vsak igralec mora ponoviti vse do takrat navedene stvari in dodati nekaj novega.

 

3. Koliko jih poznaš?

Primerno za starost: 4+

Razvijamo: besedišče, priklic besed

Skupaj določite kategorijo (zelenjava, vozila, oblačila, živali…), nato vsak pove eno stvar, ki sodi v to kategorijo. Lahko določite, koliko je časa za odgovor (npr. 10 sek) – zmaga tisti, ki zadnji pove besedo.

 

4. Ime, žival, predmet, hrana

Primerno za starost: 5+

Razvijamo: fonološko zavedanje

Gre za poenostavljeno verzijo igre “Ime, priimek, žival, rastlina”, le da naštevamo stvari, ki so otrokom bolj poznane. Dodamo lahko tudi druge kategorije, v kolikor se igramo z večjimi otroki. Odrasla oseba na tiho govori abecedo, otrok reče “stop”. Na določen glas moramo povedati IME, ŽIVAL, PREDMET in vrsto HRANE/PIJAČE.

 

5. Nadaljuj zgodbo

Primerno za starost: 5+

Razvijamo: pripovedovanje

Otrok ali starš začne pripovedovati zgodbo. Drugi nadaljuje, nato besedo ponovno prepusti naslednjemu…

Back To Top